maandag 5 september 2011

Een nieuwe realiteit

Eerder schreven we al over augmented reality: een toevoeging aan de werkelijkheid door elektronische knowhow. En dat je daar veel mee kan, is inmiddels duidelijk. De volgende ontdekking wilden we je dan ook niet onthouden.

Ontdekken
Stringtm (http://www.poweredbystring.com/) is een bedrijf dat door middel van een applicatie voor de iphone, een nieuwe realiteit wist te ontwikkelen. Wat je daarvoor moet doen?  Heel simpel: print de afbeelding hiernaast uit of geef de afbeelding goed weer op je scherm, activeer de applicatie op de iphone en houdt de iphone bij het plaatje. Wij waren enthousiast toen we zagen wat er gebeurde! Geen iphone? Bekijk het filmpje onderaan deze blog eens.

Interacteren is effectief
Niet alleen vonden we het zelf gewoon heel leuk om met de applicatie te spelen, ook zagen we ineens legio advertentiemogelijkheden opdoemen. Stel je eens voor dat Nike een grote poster heeft hangen, waarbij jij ter plekke je nieuwe sneaker kan aanpassen en het meteen in 3D kan waarnemen. Hoe gaaf zou dat zijn!

Waarschijnlijk is het ook nog eens een hele efficiƫnte manier van reclame maken. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat wij veel sneller iets kopen wanneer we het aan kunnen raken of ermee kunnen interacteren. Hoewel augmented reality niet de echte werkelijkheid vervangt, kan het wel gebruik maken van het effect van interacteren. Wat denk jij, zou je sneller iets kopen wanneer je er een beetje mee hebt kunnen spelen of vind je augmented reality een overbodige luxe?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten